Ondertussen bij Artica...

We zijn altijd lekker druk met mooie dingen maken. Daar laten we je graag van meesnoepen. Vandaar deze snackable updates. Ook lekker. De echte fans weten ons op Facebook en Instagram te vinden. Wil je meer dan ons alleen bijbenen? Duik dan in ons portfolio.

 

  • Door Rutger Smelt, Audiovisual Concepter

    Als klein knaapje was ik al gefascineerd door science fiction films. Ik droomde over de holosuites uit Star Trek. Met grote ogen keek ik naar de vliegende auto’s in Blade Runner, of de virtuele reizen in Total Recall. Ik keek enorm uit naar de toekomst, waar al deze ontwikkelingen werkelijkheid zouden worden...

  • Door Hans Snoeijink, creatief directeur 

    Ervaring en ego’s in ons vak; dodelijk! Het kan ervoor zorgen dat veel ideeën in een vroeg stadium onderuit gaan. Dat jonge talenten niet serieus genomen worden, want “ze moeten nog zo veel leren... dat kunnen ze nog niet weten”. Ik merk dat er bij veel bureaus zelfs bepaalde angst heerst...

  • Door Odette Wubbels, projectmanager

    Het besef dat ik hier al langer werk dan de leeftijd van enkele collega’s... oei! 23 jaar bij Artica. Ja ik heb de nodige ontwikkelingen al meegemaakt. Want dat er veel veranderd is, hoef ik niemand uit te leggen. Maar is er dan niks hetzelfde gebleven? Zeker wel. Uiteindelijk blijft de basis van marketing onveranderd.

  • Door Hilbert Seine, art director

    Als ik je vraag om een vel papier in vieren te vouwen, weet ik voor 99% zeker hoe je dat doet. Doormidden en nog eens doormidden. Keurig in vier gelijke delen. Als ik een groep vraag het woord ‘rood’ te lezen vanaf een groen scherm, zie ik iedereen moeilijk kijken. Het klopt niet en je hersenen geven een soort...

  • Alldra heeft zich in een verleidelijk nieuw jasje gestoken. We gaven deze topping-producent een zoete opfrisbeurt. De vernieuwde huisstijl met scherpere pay-off en opvallend gedetailleerde fotografie komt overal terug. Bijvoorbeeld in de nieuwe brochure of de website. Snoep er maar lekker van op www.alldra.nl. En oja! Als kers op de donut gaan we ook nog aan de slag met een beurspresentatie.

  • “De website moet fungeren als je online visitekaartje” is een veelgebruikte uitdrukking door ondernemers. Naar mijn mening kan dit echt niet meer. Tien jaar geleden kwam je met deze gedachte nog weg, maar vandaag de dag moet je website het kloppend hart zijn van je (online) communicatie. Met een website ga je heel anders om dan met een visitekaartje, mag ik hopen. Ik leg je graag uit waarom!
     

  • Door Brahma Ramsodit, copywriter/conceptor

    We krijgen vaak de vraag om aan co-creatie te doen. Voorafgaand aan bijvoorbeeld de keuze voor een nieuwe naam of bij de opening van een gebouw. Het begrip ‘co-creatie’ blijkt een rekbaar begrip. Eigenlijk is alles wel als co-creatie te bestempelen. Niet alleen de samenwerking met de klant of zelfs andere...

  • Door Ruben Kremer, commercieel manager

    Er zijn weinig beurshallen in de wereld waar ik met Artica niet ben geweest. Van Kuala Lumpur tot Leipzig en van de RAI tot Amman. Hoewel het opbouwen van een stand altijd vrijwel hetzelfde verloopt, gebeuren er tijdens elke opbouw ook dingen die je niet voorziet. Zo ook vorige week, tijdens de Milipol Asia-Pacific...

  • Mogen we je voorstellen aan deze dame? Ze is een betoverende verschijning! Voor de internationale variant van HEKS'NKAAS® werkten we aan de gehele merkcreatie. Van naamgeving tot aan verpakking. Van merkstrategie tot aan website. Met stokbrood en chips en…

  • Door Iris Weijenborg, community manager

    Op 23 maart 2017 was ik samen met honderden marketeers op The Social Conference in Amsterdam. Vanuit het thema ‘shedding the social tag’ deelden uiteenlopende sprekers hun visie op de huidige socialmedia-marketing. Een dag van bevestigingen, nieuwe inzichten en verrassende standpunten...