De lekkerste yoghurt verstop je niet in een pakje maar verdient wel een goed format

Bij Boer'n Yoghurt® is het dikwijls genieten geblazen: het welbekende emmertje van Zuivelhoeve lepel je zó leeg. En zo is het ook met een goed advertentiestramien: daar kun je lang van genieten. Jaren zelfs! Maar altijd maar één smaak… dat kan gaan vervelen. Je moet weten wanneer je overstapt op eens wat anders. Ons format voor de advertenties van Zuivelhoeve stamt uit 2011 (toen viel HEKS'NKAAS® nog direct onder Zuivelhoeve, weet je nog?) en heeft zijn werk meer dan goed gedaan.

Advertentie Zuivelhoeve Allehande

Advertentie Zuivelhoeve Heksnkaas

Om van te smullen
Van 230x300, 235x355 en 210x121 tot aan 297x210 en 178x110. Het format vertaalde we naar vele formaten. Je kwam ze tegen in vakbladen voor de foodindustrie, maar ook in de Allerhande. Allemaal met maar één doel: bouwen aan een sterker merk. Vóór 2011 waren de uitingen wat dat betreft niet consistent genoeg. Het stramien dat we toen ontwikkelden was makkelijk toepasbaar en kon helpen de herkenbaarheid van Zuivelhoeve te vergroten. De eenheid die we in de communicatie aanbrachten zie je goed terug als je ze naast elkaar legt. Altijd het product duidelijk – als hero – in de kijker. Altijd het tafelkleed. Altijd als het even kon wat verse ingrediënten ernaast. En áltijd een heerlijke pakkende kopregel inclusief bodycopy met die herkenbare tone-of-voice die onmeunig lekker, vertrouwd en eigen in de oren klinkt. Het was nogal wat. Wij als reclamemakers hebben ervan gesmuld. En gelukkig – en zoals het hoort – zo ook onze opdrachtgever en haar klanten.

Kill your darlings
Nu 5 jaar later is de honger natuurlijk nog niet gestild. Maar… we zagen wel dat er 'verandering van spijs' nodig was. De producten hebben hun plekje in het schap én het mandje geclaimd. Nu besloten we samen met Zuivelhoeve dat het tijd was voor een logische sterke vervolgstap: het merk Zuivelhoeve mag meer de aandacht krijgen. Geheel passend bij de merkstrategie die we nu voor het merk uitgezet hebben. De producten zullen nog steeds de hero blijven, maar hun kracht – die in de Zuivelhoeve ligt – zal nog meer een podium krijgen. We kijken terug op een prachtige communicatielijn van toen en zetten een nieuwe door naar boven. Wordt vervolgd!

Advertentie Food

Zuivelhoeve advertentie

Advertenties Zuivelhoeve Retail

Advertentie emmer Zuivelhoeve