Instagram heeft nu bedrijfsprofielen

Sinds vandaag kun je in Nederland je Instagram profiel omzetten naar een bedrijfsprofiel. Hiermee wil Instagram zichzelf aantrekkelijker maken voor bedrijven. Met de invoering van bedrijfsprofielen krijg je als bedrijf inzicht in statistieken en is het makkelijker voor volgers om contact met je op te nemen.

 

WAT ZIJN INSTAGRAMSTATISTIEKEN

Instagramstatistieken geven informatie over wie je volgers zijn en wanneer ze online zijn. Daarnaast is deze functie ook te gebruiken voor specifieke berichten, zodat je kunt zien hoe deze berichten hebben gepresteerd en hoe betrokken mensen erbij zijn.


Zo gaan de statistieken eruit zien als je het meer dan een week gebruikt.

 

Hoe stel ik een bedrijfsprofiel in

Het is erg eenvoudig om je persoonlijke profiel om te zetten naar een bedrijfsprofiel. Het enige wat ervoor nodig is, is een Facebook account met toegang tot de Facebook pagina van het bedrijf. 

1. Open Instagram op je telefoon, ga naar je profiel en klik rechtsboven op instellingen;

2. Scroll naar account en klik op “Overstappen op bedrijfsprofiel”;

3. Koppel de Facebook pagina van het bedrijf aan het Instagramprofiel en controleer de gegevens.

Bij je profiel is nu de button contact en statistieken verschenen.

Wat betekent dit voor je bedrijf

Doordat je als bedrijf inzicht krijgt in je volgers en prestaties op Instagram kun je hier je strategie en content op aanpassen.