Studenten verrassen wederom tijdens Artica Battle

60 Studenten, 15 teams, 3 cases, 1 week en maar 1 winnaar... dat was de Artica Battle 2017. Tweedejaars Saxion studenten werkten zich in het zweet om indruk te maken op bedrijven, ons en elkaar. Onder grote druk – net als bij een echte baan – doken de Saxion studenten in echte communicatiecases, van echte A-merken. En dat leverde de mooiste ideeën op.

Alweer voor de derde keer organiseerden we deze battle met de opleiding Media, Informatie en Communicatie van het Saxion. Deze keer gingen de studententeams aan de slag met cases voor Vivera, Pure Energie en Huuskes. Van zonsopgang tot in de late uurtjes werkten ze hun ideeën uit. Natuurlijk wel onder begeleiding van onze creatievelingen en hun docenten. En met een strak schema: een kick-off op maandag, bedrijfsbezoek aan ons pand op dinsdag, eerste presentatieronde en selectie op woensdag. Tijdens de grande finale op vrijdag presenteerden de drie finalisten in het Metropool in Hengelo hun case aan de bedrijven.

De Artica Battle geeft jong, creatief talent de kans om zich echt te laten zien. Want nergens maak je zoveel groei mee als in de praktijk. En dat merken studenten zelf ook. “Ik heb nog nooit zoveel geleerd in een week tijd”, was de meest gehoorde kreet. Voor ons is de battle een mooie manier om creatief talent te ontdekken. En ook de merken gaan met een goed gevoel naar huis. Zij kunnen echt aan de slag met alle ideeën.

Naast de eer was er ook nog een mooie prijs te verdienen voor de studenten: een reis naar Berlijn. Het winnende team onderscheidde zich ten opzichte van de andere studenten op een aantal vlakken. Na goed veldwerk kwam dit team met een origineel en eigentijds plan voor Vivera, waarbij ze de uitvoerbaarheid niet uit het oog waren verloren.

Bij Artica geloven we dat creativiteit het verschil maakt. Al meer dan 40 jaar bouwen we zo aan sterke merken met karakter. Met ± 55 collega’s werken we onze slimme ideeën uit naar campagnes, websites, videoproducties, beurspresentaties en zo meer. Voor merken zoals Grolsch, ForFarmers, Bolletje, HEKS’NKAAS en Hartman. Wat het eindresultaat ook moge zijn, het begint bij creatie. En niet te vergeten... de wil om er samen wat van te maken.