Cogas

 

 

Opdracht

Overtuig minimaal 50 procent van de bewoners in het buitengebied Hof van Twente en Salland Zuid om te participeren in het project Glasvezel buitenaf van netbeheerder Cogas.

 

 

Werkwijze

Netbeheerder Cogas lanceert een uniek initiatief: glasvezel in het buitengebied. Een primeur: tot dusverre is er nog geen partij in Nederland die het heeft aangedurfd om het buitengebied te verbinden en aan te sluiten op het glasvezelnetwerk. In Berkelland, Dinkelland/Oldenzaal/ Borne, Hardenberg, Salland Noord, Tubbergen, Twenterand, Wierden/Hellendoorn en Winterswijk heeft al 50% van de inwoners "Ja" gezegd tegen glasvezel en het dienstenaanbod. Deze projecten zijn geslaagd en er volgen daarom meerdere gebieden.

 

 

Harde noot

Uit berekeningen van Cogas blijkt dat het project slaagt bij een minimale deelname van 50 procent van de huishoudens in het buitengebied. Een spijkerharde doelstelling en een bijzonder ambitieuze klus voor Artica. Want hoe ga je succesvol campagne voeren in het buitengebied? De relevantie van glasvezel voor de ontwikkeling van het gebied en de aantrekkingskracht als vestigingsplaats voor bedrijven spreken boekdelen. Maar die bewustwording moet je wel tussen de oren zien te krijgen. Het moet gaan leven onder de bevolking.

Dat proces is nu in volle gang. Via activaties, direct mailings en informatiebijeenkomsten werken we hard aan die vooruitgang. Met 19.500 adressen is dat een flinke kluif. Daarom is onze campagne gebouwd op noaberschap en werken we met ‘ambassadeurs’: bewoners die uit eigen overtuiging voorvechters van de verglazing zijn. Ons-kent-ons, zo komen we dichtbij en vrijwel in direct contact met de vele huiseigenaren.