Dancing Bruins

 

OPDRACHT

Geef Dancing Bruins een eigen, herkenbaar gezicht met een verhaal en een duidelijke identiteit.

 

WERKWIJZE

Samen met Patrick Bruins en zijn kernteam doken we in de uitdagingen die zij voor zich zagen. Twee uitdagingen kwamen daarbij naar boven: Hoe onderscheiden we Bruins van haar concurrentie? En hoe geven we het hele team houvast aan waar Dancing Bruins voor staat en gaat? Dáár moest onze positionering het ze dus makkelijker in maken.

Dancing Bruins bestaat al sinds de jaren 60 en is voor veel Twentse jongeren een begrip. Wie naar Bruins gaat, heeft iets rebels. Want na een zondagavond ‘Bruinsen’ kom je maandag natuurlijk niet zo makkelijk je bed uit. Maar wie gaat weet: het is het hé-lé-máál waard. En dát maakt deze discotheek zo uniek. Aan die ‘opstandige’ instelling hielden we vast. Onder motto ‘Thank God It’s Sunday’ werkten we in een aantal sessies de nieuwe identiteit van Bruins uit. Eigen, opvallend, een tikkeltje over de rand.

RESULTAAT

Schijt aan morgenvroeg. Fok die maandag! Knallend het weekend uit… dikke kans dat je die teksten vanaf nu steevast bij Bruins tegenkomt. Alles voor de fans: we zorgden voor T-shirts, posters, kauwgumpakjes en condooms. Allemaal in dezelfde stijl. Eentje met ruggengraat én ballen. Bruins is nu herkenbaarder dan ooit. En we benadrukken waar ze zo goed in is: van élke zondagavond een groot feest maken. Een feest waar iedereen zich welkom voelt.