Drogheria & Alimentari

 

Opdracht

Positioneer Drogheria & Alimentari in het supermarktwezen tussen A-labels als Grand Italia en Bertolli en geef het merk een eigen gezicht.


 

Werkwijze

Het Italiaanse Drogheria & Alimentari is een gezien merk in de Nederlandse supermarkten en in de Nederlandse horeca. De specerijen in de herkenbare Italiaanse ‘mini’ Chiantifles met de blauwe draaidop geven elke maaltijd een authentieke en persoonlijke touch. Onlangs schreef het merk een pitch uit.

Wij wonnen de pitch omdat we het onderscheidende vermogen en de oorspronkelijkheid van het merk het sterkst wisten te typeren. Onder het campagnethema ‘Puur op smaak’ zet Drogheria & Alimentari nu haar productportfolio in de markt.

 

Nieuwe verpakkingsdesign

Ook de verpakking ging op de schop, om meer uniformiteit te creëren in de signing. Een precaire taak, we wilden namelijk dicht bij het originele ontwerp blijven om zo weinig mogelijk afbreuk te doen aan de authenticiteit van het merk. Daarnaast ontwikkelden wij een nieuwe beursstand voor het merk, met minimale middelen. Het sfeervol kleine etablissementje, met gezellige luifels en kratten verse kruiden, sprong eruit op de Horecava: in geuren en kleuren.

 

 

Resultaat

Een eigengereide ‘stevige’ campagne die ver wegblijft van de sferische landschapstafereeltjes van de concurrentie en juist focust op de maakbaarheid van smaak.