Energy Experience

 

Opdracht

Creëer tijdens de European Utility Week in Amsterdam RAI een beursbeleving die aanzet tot een dialoog over ‘Smart Energy’. Professionals uit de internationale energiebranche moeten tijdens deze Energy Experience deelgenoot worden van de toekomstplannen omtrent de Europese energietransitie. Neem een inspirerende, begeleidende en leidinggevende rol ten aanzien van de opdrachtgever: een consortium van Alliander, EnergyVille, Energy Valley, KPN, Siemens, Teradata en TNO.



 

Werkwijze

In een traject van een half jaar namen we alle partners
op sleeptouw. We begeleidden en betrokken ze in het communicatieve, conceptuele en creatieve proces. Aan de hand van brainstormsessies en via wekelijkse conference calls. Bij voorstellen hielden we rekening met later aansluitende partners en een veranderend budget. Het concept kreeg de naam ‘Spark the movement’. Het idee daarbij is dat alle belangrijke ontwikkelingen in de wereld met een ‘spark‘ begonnen. Een kleine vonkje die uiteindelijk leiden tot een groter geheel. Denk aan de luchtvaart, burgerrechten, telefonie en elektriciteit. De ontwikkelingen in de Europese energietransitie zijn in hetzelfde licht te bezien. Er zijn al veel ‘sparks’ en nu is het van belang daar vervolg aan te geven. Vandaar de kreet ‘Join us to spark the movement for smart energy in Europe’.
 

 

Resultaat

Bezoekers van de European Utility Week werden aangenaam verrast door de Energy Experience.
 Het verschil met de andere – salesgerichte stands –
was voelbaar. De beursstand van ruim 900 vierkante meter viel in positieve zin op en bezoekers vonden er alle kans en ruimte om met elkaar van gedachten te wisselen. Er ontstond de gewenste dialoog. De partners van het consortium waren zeer tevreden met de overtuigende en concrete presentatie van hun visie. De hechte samenwerking met Artica heeft tot een sterke vertrouwensband met toekomstperspectieven geleid.