Euroma's Original Spices

 

Opdracht

Ontwikkel een sterk consumentenmerk om Euroma’s specerijenmixen te vermarkten en verzorg de complete branding.

 

Werkwijze

Euroma zag in het supermarktlandschap concurrentiedruk van merken als Silvo, Verstegen en diverse private labels. Daarop besloot ze om haar nieuwe lijn unieke specerijenmixen als nieuw merk te positioneren. Wij verzorgden de complete branding. Van positioneringstrategie en creatie tot uitwerking en verpakking. Kijkend naar het schap van specerijenmixen, viel ons op dat veel producten op elkaar lijken. Er is veel eenheid en smaken zijn bijna alleen tekstueel van elkaar te onderscheiden. Wij losten dit voor Original Spices op door elke smaak een eigen kleur te geven. Het helpt de (nog) onbekende smaaknamen uit elkaar te houden. Bovenal brengen we zo met het hele assortiment beleving in het schap.

Om de authenticiteit en de ambachtelijkheid van de melanges te benadrukken werd sterrenkok Jonnie Boer (restaurant De Librije) benaderd. Hij stemde ermee in om ambassadeur van het merk te worden. Ontwikkeling van nieuwe kruidenmixen geschiedt onder zijn supervisie. In de advertentielijn en op de website heeft Jonnie een prominente rol. We presenteren hem als waarborger van goede smaak en icoon voor hoogstaande kwaliteit.




 

On- en offline inspiratie

Proeven = overtuigen. Om de aankoopstimulans optimaal te maken, organiseerden wij daarom diverse proeverijen in supermarkten in Nederland. Om diezelfde productbeleving online te realiseren, bouwden we een Original Spices Facebookpagina. Puur ingestoken op smakelijke inspiratie. Rond de Kerst – hét moment waarop heel Nederland flink uitpakt in de keuken - deelden we diverse kerstrecepten van Jonnie Boer.

 


 

Resultaat

De handelsintroductie is succesvol verlopen: Original Spices by Jonnie Boer is bij vrijwel alle grote retailers in Nederland te koop. De online community groeide rond de kerst met 150 procent! Een bijzonder resultaat met een minimum aan budget.

Bekijk hier de Facebookpagina.