Food Connect

Opdracht

Ontwikkel een nieuwe merkidentiteit voor Food Connect en geef het merk een jonge, frisse uitstraling.

 

Werkwijze

Food Connect verzorgt en bezorgt verse maaltijden aan huis bij  een breed publiek. Om die brede dienstverlening te onderstrepen en juist jongere doelgroepen aan te spreken én tegelijkertijd af te rekenen met het ‘tafeltje-dekje-imago’ werd een pitch uitgeschreven. Om Food Connect te herpositioneren en het merk een nieuwe frisse look te geven.

 

 

Samenspel

Artica won de pitch. In nauwe samenwerking met de afdeling marketing vonden er diverse brainstormsessies plaats op ons bureau. Zogenaamde kijkjes-in-de-keuken waarin gezamenlijk vanuit de bedrijfsvisie werd gespard over de merkwaarden en uitstraling van het merk. Het persoonlijke karakter van de bezorgservice kreeg zo een eigen gezicht. Dit hebben we gevisualiseerd in een lekker iconisch, herkenbaar logo met bijbehorende huisstijl. Met het nieuwe website-ontwerp, de nieuwe brochurematerialen en zelfs een nieuwe stand is ook de uitstraling van Food Connect een lust voor het oog!

 

Resultaat

De afname van het aantal maaltijden is gegroeid naar 7000 tot 8000 maaltijden per week. Er vindt een constante groei plaats waarbij de markt zich aan het veranderen is. We zien steeds meer jongeren en ouderen tot de afnemers behoren.