ForFarmers

Artica en ForFarmers zijn ‘vergroeid’ met elkaar. Een soort twee-eiige tweeling. Al sinds het prille begin in 1997 - ForFarmers heette toen nog CTA - doen wij de complete marketingcommunicatie voor het merk. Wij stonden aan de basis van de merknaam ForFarmers en de nieuwe positionering ‘Boeren met ambitie’. Net als ForFarmers zijn wij bijzonder trots op ons achterland; de hardwerkende boeren die ons van zuivel, vlees en gewassen voorzien.
 

Beste brokkenmakers

Een merk bouwen is één, een merk succesvol aanjagen is een vitale tweede. Letterlijk. De ‘Beste brokkenmakers van Nederland’ veroveren Nederland in rap tempo. Met diverse ludieke acties op de Zwarte Cross weten we boeren keer op keer op een onconventionele manier aan ForFarmers te binden. Zelfs de lokale ether is niet veilig. Via geheime radiozenders kunnen we boeren ook op hun eigen terrein op sympathieke wijze te prikkelen. En ver daarbuiten ook. Onlangs lanceerden we een guerrillacampagne in het geniep. ForFarmers zat voor een prikkie op de eerste rang bij de NOS verslaggeving van het NK Wielrennen.
 

Marktleider

Een krappe twintig jaar werken wij nu samen. ForFarmers is inmiddels marktleider in Europa en nog steeds in volle groei. Een dankbaar resultaat, waar wij elke dag hard voor strijden.

 

ForFarmers heeft diverse naam- en huisstijlveranderingen doorgemaakt sinds 1997. De ForFarmers vrachtwagens zijn rijdende iconen geworden. Je komt ze overal tegen.

 

 

 

De Zwarte Cross

 

ForFarmers is niet meer weg te denken van de Zwarte Cross. Op de eerste editie was het merk ‘ruim’ vertegenwoordigd met zo’n 10.000 boeren. Elke ForFarmers gast kreeg geheel in stijl een eigen Hardbrok Café-shirt. De Zwarte Cross kleurde langzaam blauw… En als het even kan laten we de doelgroep zelf spelen met het merk.

 

Speeddaten in de modder. ‘Live’ merkbinding was nog nooit zo spannend als in de ForFarmers Datekeet.

 

 

 

NK Wielrennen Guerrillacampagne

 

Het boerenland is eigen grond. Daar maakten we dankbaar gebruik van met een guerrillacampagne, om onze boeren een hart onder de riem te steken. ForFarmers kwam breeduit landelijk in beeld op de NOS tijdens het NK Wielrennen in Twente.

 

 

 

geheime zender actie

 

Voor ForFarmers bedachten we op eigen initiatief een communicatieconcept waarmee ForFarmers haar doelgroepen, agrariërs en loonwerkers, tegen minimale kosten landelijk kan bereiken. Artica ontwikkelde  een sympathieke campagne gericht op ether-piraten. De mannen en vrouwen die de hardwerkende boeren en loonwerkers van ForFarmers dagelijks voorzien van een gezonde portie arbeidsvitaminen. Ons ‘charmeoffensief’ werd een hit. Rond de 500 stations door het hele land vroegen het piratenpakket aan en 415 hiervan stuurden hun kledingontwerpen in. De ForFarmers jingles werden enthousiast ontvangen en waren tot in alle uithoeken van het land te horen.

 

 

beursstand

 

Elk jaar ontwikkelen wij een nieuwe themastand voor ForFarmers, voor deelname aan diverse beurzen zoals Hannover Eurotier. De stands worden ontworpen én gebouwd in eigen huis.

 

 

 

vida branding

 

Om de naamsbekendheid van ForFarmers nieuwe biggenvoer Vida snel te vergroten, ging het merk ‘on tour’. Artica ontwikkelde de complete branding voor Vida.