HEKS'NKAAS®


 

Opdracht

Creëer een eigen identiteit voor het product HEKS’NKAAS® en bouw dit uit tot een sterk merk. Breng dit product uit onder het moederbedrijf Zuivelhoeve. Zorg voor een positionering van dit nu zelfstandige merk.

 



 

Werkwijze

Een merk autonoom maken vraagt twee fasen. Eerst creëerden we de nieuwe identiteit. Daarna bedachten we een communicatieplan. Op basis van de merkwaarden en door het maken van keuzes kwamen we tot de positionering met als pay-off ‘vol van verleiding’. We brachten een duidelijke focus aan op het gebruiksmoment: bij de borrel. Elke hap HEKS’NKAAS® zorgt voor een glimlach op het gezicht. Het draait om de verse ingrediënten en een tikje magie. En om dit te geloven, moet er geproefd worden! Sampling en tasting stonden dan ook centraal. Wie deze borreldip eenmaal ontdekt, laat ‘m niet meer staan.

 

We ontwikkelden een nieuwe huisstijl en verzorgden de volledige nieuwe grafische uitwerkingen van bijna alle communicatiedragers zoals advertenties en flyers. De website namen we eveneens voor onze rekening. Op de huishoudbeurs vielen we op door aanbiedingen op een vindingrijke manier te communiceren. Ook de online-uitingen waren niet te missen. Het merk HEKS’NKAAS® begon te leven, zowel offline als online.

 


 

Resultaat

HEKSN’KAAS® heeft een duidelijk, eigen gezicht gekregen. Een borreldip als deze was er nog niet. Het merk kan zich hiermee goed onderscheiden in de markt. Ook zijn er voldoende aanknopingspunten om het unieke merk te laden. Nieuwe smaken werden geïntroduceerd, geheel in de lijn met de huidige uitstraling.