Kook jij of ik

OPDRACHT

De markt voor maaltijdboxen ontwikkelt zich in rap tempo. Ontwikkel een onderscheidend merkconcept voor opdrachtgever Food Connect, voor een nieuwe maaltijd-bezorgservice. Positioneer het merk op authenticiteit, versheid en eerlijke lokale ingrediënten en geef het een jonge, frisse look.

 

WERKWIJZE

Het kersverse merk biedt consumenten de mogelijkheid om dagelijks verse gerechten met pure, eerlijke ingrediënten uit de streek – van gerenommeerde leveranciers - online te bestellen en deze aan huis bezorgd te krijgen. Eten waarvan je de herkomst kent, gerechten met een verhaal. In tegenstelling tot de meeste maaltijdboxen, bepaalt de koper zelf of hij of zij de gerechten versbereid ontvangt óf zelf kookt of zelfs een combinatie hiervan.

In nauwe samenwerking met Food Connect ontwikkelde Artica de treffende merknaam ‘Kook jij of ik’ en ontwikkelde de identiteit en huisstijl en de website. Klanten kunnen hier dagelijks in drie eenvoudige stappen een gerecht uitzoeken en laten bezorgen op een tijdstip dat schikt.

 

DE MOND ALS RAADGEVER

De liefde voor lekker eten gaat nog steeds door de maag. Daarom werkten wij voor deze nieuwe bezorgservice nauw samen met een eigen testpanel. Onze Kook jij of ik-ambassadeurs. Om het service en de productvoordelen zorgvuldig proefondervindelijk te testen en te fine-tunen. Die bevindingen namen wij ook mee in de positionering en de conceptontwikkeling. Vanzelfsprekend namen wij de vertaling naar diverse dragers, van advertenties en social media en webdesign tot vrachtwagen bestickering en eigen productverpakkingen en bezorgtassen, voor onze rekening.

 

 

RESULTAAT

Kook jij of ik gaat als een speer. Het verse en eigengereide ‘lokale’ karakter van het merk laat zien dat er genoeg rek is in deze markt en ruim voldoende animo voor oorspronkelijke, pure producten. Ook op social media wordt het merk goed ontvangen. Binnen een maand naar de lancering had Kook jij of ik al een fanbase van meer dan 1000 volgers, met een gering budget!