Vivera

Opdracht

Vergroot de naamsbekendheid van het merk Vivera binnen de Nederlandse markt en ten opzichte van de concurrenten. Geef het merk een onderscheidend gezicht in het supermarktlandschap en in het foodservice-segment.

Advertentie Vivera

Vivera Afvertentie

Werkwijze

Vivera produceert vleesvervangers. Heerlijke veelal plantaardige producten die een verantwoorde aanvulling zijn op de dagelijkse maaltijd. Uit onderzoek bleek dat zo’n 4,5 procent van de Nederlanders vegetarisch of veganistisch eet. Bovendien eet 14,8 procent van de bevolking hooguit een à twee keer vlees per week. Ook de overige 80,7 procent is zeker een groeimarkt voor Vivera, ontdekten wij.

Onze nieuwe positionering focust sterk op deze groep die af en toe vegetarische maaltijden eet, maar niet per se vegetariër wil zijn. We namen bewust afstand van de claims ‘vegetarisch’ of ‘vleesvervangers’ en de negatieve connotatie van deze termen bij deze nieuwe doelgroep. Het is juist de kunst om de variatiemogelijkheden van Vivera te laden. Zo kwamen we op de pay-off ‘Vivera. De lekkere variatie’. Deze insteek was leidend voor de website die we ontwikkelden voor het merk.

Website Vivera Holten Twente

Resultaat

We werkten aan de profilering van Vivera als lekker variabel maaltijdcomponent. Daarnaast realiseerden wij een media- en communicatieplan en ontwikkelden we een nieuwe uitstraling. De naamsbekendheid van Vivera werd vergroot en in de toekomst vervolgen we deze route.

Fotografie Food Eten Vivera

Guido Smit Almelo Fotografie Vivera | Artica

Huishuidbeurs standbouwer Artica

Activatie Vivera