Ondertussen bij Artica...

We zijn altijd lekker druk met mooie dingen maken. Daar laten we je graag van meesnoepen. Vandaar deze snackable updates. Ook lekker. De echte fans weten ons op Facebook en Instagram te vinden. Wil je meer dan ons alleen bijbenen? Duik dan in ons portfolio.

 

  • Door Iris Weijenborg, community manager 

    Sinds een aantal maanden werken wij voor Aeronamic: een bedrijf uit Almelo dat componenten maakt voor vliegtuigen. Na een uitgebreid positioneringstraject ontwikkelden we een kernboodschap. Vervolgens rolden we allerlei nieuwe middelen uit, waaronder een online strategie en het beheer van de social media kanalen. Deze vrij technische - en voor mij nieuwe branche - vraagt om het nodige vooronderzoek. Ik moest me onderdompelen in de wereld van vliegtuigen, ruimtevaart en luchtvaart. En ja, daar hoorde ook een vliegensvlug bezoekje bij aan de Paris Airshow vorige week. 

  • Door Hilbert Seine, Art Director

    De laatste jaren zien we steeds meer mono brands en concepten. Dat is volgens mij geen toeval. Nog nooit kregen we als consument zo veel prikkels te verwerken als nu. Vooral via social media worden we overladen met informatie, inspiratie en reclame. Probeer dan nog maar eens op te vallen. 

     
  • Door Hans Snoeijink, Creatief Directeur

    Stel je voor: de kozijnen van je huis hebben een likje verf nodig. Je belt drie schilders op om ze allemaal een kozijn te laten schilderen. Degene die dit het beste doet, mag de rest van het huis afmaken. De andere twee krijgen de klus niet. En ook geen geld voor het kozijn dat ze wél hebben geschilderd.

  • Door Hugo Kotterman, Ontwerper

    Van Ogilvy & Mather in Düsseldorf naar Artica in mijn thuisbasis Ootmarsum. Van een van de grootste reclamebureaus ter wereld naar een van de grootste bureaus in Twente. Een wereld van verschil? Ja en nee. Laten we eerst beginnen met een kleine inleiding in mijn ‘geschiedenis’.

  • Begin maart volgden twee belangrijke beurzen in Neurenberg elkaar op: de Enforce Tac (vakbeurs voor politie, speciale eenheden en justitie) en de IWA (vakbeurs voor de jachtsport). In totaal leverden we 6 stands. En één daarvan was wel heel speciaal…

  • Door Brahma T. Ramsodit, Copywriter / Concepter

    Wij buigen ons met creativiteit over positionering. Maar uitleggen wat positioneren – en dan vooral góed positioneren – nou is, is weleens lastig. Niet alleen voor ons. Ook buiten het reclamevak is het soms een struggle.

  • Door Bente Pouwels, stagiaire copy & content

    Copy en content. Daar ga ik me tijdens mijn 20 weken durende stage bij Artica mee bezighouden. Toch denk ik dat ik een van weinigen ben die van tevoren niet goed weet wat haar functie precies inhoudt en in wat voor wereld ze terechtkomt. Want de wereld van reclame en marketing is toch wel heel iets anders dan de wereld waar ik ‘vandaan kom’. 

     

  • De Horecava is een beurs waar we bij Artica altijd erg naar uit kijken. En nee… niet alleen omdat we zo van eten houden. Vooral omdat het een grote beurs is in eigen land waar we elk jaar goed vertegenwoordigd zijn.

  • Ons pand aan de Oldenzaalsestraat… daar zijn we best trots op. Niet alleen omdat het heel karakteristiek en open is. Vooral ook omdat het een rijke historie kent. Waar we nu onze conference calls houden, werden jaren geleden fosforieten gemalen. Dit jaar bestaat het pand precies honderd jaar. Tijd om eens terug te blikken wat zich hier allemaal heeft afgespeeld!

  • Door Hilde Holland en Charel Spekenbrink

    (Internationaal) projectmanager bij Artica... ruim een jaar geleden vertelden Riëtte en Denise in een blog alles over deze functie bij Artica. Zij sloegen toen beide een andere weg in en maakten ruimte voor twee nieuwe projectmanagers. Charel en Hilde werken inmiddels alweer een jaar bij ons. En aangezien december de periode is van terugblikken, is het tijd voor een gesprek. Klopt het wat de dames vorig jaar vertelden over de functie? En hoe ervaren zij het zelf?