Ondertussen bij Artica...

We zijn altijd lekker druk met mooie dingen maken. Daar laten we je graag van meesnoepen. Vandaar deze snackable updates. Ook lekker. De echte fans weten ons op Facebook en Instagram te vinden. Wil je meer dan ons alleen bijbenen? Duik dan in ons portfolio.

 

  • Door Iris Weijenborg, community manager

    Tot de verbazing van veel collega’s keek ik vroeger nooit Friends (ja... echt). Hoe fijn is het dat ik via Netflix alsnog dit gat in mijn algemene ontwikkeling kan vullen. Ik zal er niet over uitwijden hoe ik mijn avonden tegenwoordig vul met deze serie. Wat ik wél wil doen is de link leggen tussen Friends en ons reclamevak. Want stiekem hebben die twee meer gemeen dan je zou denken.

  • Door Kylie Leussink, copywriter & content creator

    Missie, visie, kernwaarden, principes, strategieën… nog geen half jaar geleden waren het termen die ik kon dromen. Maar niet omdat ik ze zo leuk vond. Tijdens mijn opleiding ontwikkelde ik een grote afkeer tegen deze typische marketingpraat. Ik tikte er verslagen over, besprak het tijdens colleges...

  • Door Roger Lelifeld, creatief vormgever

    Creatief vormgever bij Artica, klinkt als een afgebakende functie hè? Toch is het in de praktijk niet in een hokje te vangen. Als vormgever neem ik elke keer een andere vorm aan. Afhankelijk van de klant, natuurlijk. Maar ook van het middel en de fase in het traject

  • Door Brahma T. Ramsodit, copywriter/concepter 

    Ja. De reclamewereld is spannend. Nee we rijden niet allemaal in dikke bakken rond. Ja, we trekken er weleens op uit. Nee dat zijn geen snoepreisjes. Ja, soms heb je heel snel een idee. Nee, dan neem ik niet de rest van de dag vrij… Je krijgt weleens wat gekke vragen als je in de reclame zit. Ik merk soms een soort geïdealiseerd beeld.

  • Door Bastiaan Krol, 3D-ontwerper

    De mogelijkheden in materialen, technieken en concepten als 3D-ontwerper zijn tegenwoordig eindeloos. Daarom gaat mijn functie veel verder dan ontwerpen. Ik ben betrokken bij een project vanaf de briefing tot de productie. En dat project kan een beursstand zijn, maar net zo goed een compleet interieur. Allemaal afhankelijk van wat de klant vraagt. 

  • Door Henk Velthuis, algemeen directeur

    Artica is een van de oudste en grootste bureaus in Twente. Maarja, wat doen oud en groot ertoe kun je je afvragen. ‘Groot worden’ is ook nooit de ambitie geweest. Eigenlijk is er maar één doel dat telt: de creatieve kwaliteit op hoog niveau houden. 

  • Door Thomas van Tilburg, VR-specialist

    Een van de beste lessen die ik heb geleerd is dat je niet teveel moet nadenken en gewoon lijpe shit moet maken. En dat is wat ik op dit moment doe bij Artica. We make shit happen. Ik mag VR inzetten om Artica én mezelf te helpen groeien. Beter kan het niet toch?

  • Door Nieke Baake, studente Media, Informatie en Communicatie

    De Artica Battle is weer achter de rug. Dé challenge waarin studenten van de opleiding Media, Informatie en Communicatie (Saxion) onder begeleiding van ons werken aan opdrachten van échte klanten. Studente Nieke Baake (22 jaar) vertelt hoe zij de Artica Battle heeft beleefd. 

  • Door Martijn Dragt, hoofd werkplaats

    Er is waarschijnlijk geen functie bij Artica zo breed als die van mij. Als hoofd werkplaats ben ik het aanspreekpunt voor alles en iedereen in de werkplaats. Van elk onderdeel van elke beursstand die wij maken weet ik elk detail...

  • Door Iris Weijenborg, community manager

    Afgelopen week werd er om me heen verontrustend gereageerd op de update die Facebook gaat doorvoeren. Kort samengevat maakt Facebook persoonlijke interactie en waardevolle conversaties nog belangrijker. Updates van bedrijven en pagina’s worden juist ondergeschikt. Zorgwekkend? Wat mij betreft niet echt.