Ondertussen bij Artica...

We zijn altijd lekker druk met mooie dingen maken. Daar laten we je graag van meesnoepen. Vandaar deze snackable updates. Ook lekker. De echte fans weten ons op Facebook en Instagram te vinden. Wil je meer dan ons alleen bijbenen? Duik dan in ons portfolio.

 

  • Door Roger Lelifeld, creatief vormgever

  • Door Brahma T. Ramsodit, copywriter/concepter 

    Ja. De reclamewereld is spannend. Nee we rijden niet allemaal in dikke bakken rond. Ja, we trekken er weleens op uit. Nee dat zijn geen snoepreisjes. Ja, soms heb je heel snel een idee. Nee, dan neem ik niet de rest van de dag vrij… Je krijgt weleens wat gekke vragen als je in de reclame zit. Ik merk soms een soort geïdealiseerd beeld.

  • Door Bastiaan Krol, 3D-ontwerper

    De mogelijkheden in materialen, technieken en concepten als 3D-ontwerper zijn tegenwoordig eindeloos. Daarom gaat mijn functie veel verder dan ontwerpen. Ik ben betrokken bij een project vanaf de briefing tot de productie. En dat project kan een beursstand zijn, maar net zo goed een compleet interieur. Allemaal afhankelijk van wat de klant vraagt. 

  • Door Henk Velthuis, algemeen directeur

    Artica is een van de oudste en grootste bureaus in Twente. Maarja, wat doen oud en groot ertoe kun je je afvragen. ‘Groot worden’ is ook nooit de ambitie geweest. Eigenlijk is er maar één doel dat telt: de creatieve kwaliteit op hoog niveau houden. 

  • Door Thomas van Tilburg, VR-specialist

    Een van de beste lessen die ik heb geleerd is dat je niet teveel moet nadenken en gewoon lijpe shit moet maken. En dat is wat ik op dit moment doe bij Artica. We make shit happen. Ik mag VR inzetten om Artica én mezelf te helpen groeien. Beter kan het niet toch?

  • Door Nieke Baake, studente Media, Informatie en Communicatie

    De Artica Battle is weer achter de rug. Dé challenge waarin studenten van de opleiding Media, Informatie en Communicatie (Saxion) onder begeleiding van ons werken aan opdrachten van échte klanten. Studente Nieke Baake (22 jaar) vertelt hoe zij de Artica Battle heeft beleefd. 

  • Door Martijn Dragt, hoofd werkplaats

    Er is waarschijnlijk geen functie bij Artica zo breed als die van mij. Als hoofd werkplaats ben ik het aanspreekpunt voor alles en iedereen in de werkplaats. Van elk onderdeel van elke beursstand die wij maken weet ik elk detail...

  • Door Iris Weijenborg, community manager

    Afgelopen week werd er om me heen verontrustend gereageerd op de update die Facebook gaat doorvoeren. Kort samengevat maakt Facebook persoonlijke interactie en waardevolle conversaties nog belangrijker. Updates van bedrijven en pagina’s worden juist ondergeschikt. Zorgwekkend? Wat mij betreft niet echt. 

  • Door Heleen Molendijk, communicatieadviseur 

    Je hebt van die projecten waar je eigenlijk alleen maar van kunt dromen. Een actueel thema, intensieve samenwerking, veel verantwoordelijkheid, co-creatie met de klant, diverse collega’s die meewerken en een langdurig traject. Het leuke is dat wij zo’n ideaal project hebben: Glasvezel buitenaf. Vanaf begin 2016 ben ik intensief betrokken bij dit project. 

  • Door Hans Snoeijink en Hilbert Seine

    Mega winkelformules, eindeloos veel kant-en-klaar maaltijden, schreeuwende advertenties én grote contrasten tussen arm en rijk. Hongkong heeft het allemaal. In deze smeltkroes van oost en west dompelden wij ons een week lang onder in de wereld van food en retail.