Ondertussen bij Artica...

We zijn altijd lekker druk met mooie dingen maken. Daar laten we je graag van meesnoepen. Vandaar deze snackable updates. Ook lekker. De echte fans weten ons op Facebook en Instagram te vinden. Wil je meer dan ons alleen bijbenen? Duik dan in ons portfolio.

 

  • Door Brahma T. Ramsodit, Copywriter / Concepter

    Wij buigen ons met creativiteit over positionering. Maar uitleggen wat positioneren – en dan vooral góed positioneren – nou is, is weleens lastig. Niet alleen voor ons. Ook buiten het reclamevak is het soms een struggle.

  • Door Bente Pouwels, stagiaire copy & content

    Copy en content. Daar ga ik me tijdens mijn 20 weken durende stage bij Artica mee bezighouden. Toch denk ik dat ik een van weinigen ben die van tevoren niet goed weet wat haar functie precies inhoudt en in wat voor wereld ze terechtkomt. Want de wereld van reclame en marketing is toch wel heel iets anders dan de wereld waar ik ‘vandaan kom’. 

     

  • De Horecava is een beurs waar we bij Artica altijd erg naar uit kijken. En nee… niet alleen omdat we zo van eten houden. Vooral omdat het een grote beurs is in eigen land waar we elk jaar goed vertegenwoordigd zijn.

  • Ons pand aan de Oldenzaalsestraat… daar zijn we best trots op. Niet alleen omdat het heel karakteristiek en open is. Vooral ook omdat het een rijke historie kent. Waar we nu onze conference calls houden, werden jaren geleden fosforieten gemalen. Dit jaar bestaat het pand precies honderd jaar. Tijd om eens terug te blikken wat zich hier allemaal heeft afgespeeld!

  • Door Hilde Holland en Charel Spekenbrink

    (Internationaal) projectmanager bij Artica... ruim een jaar geleden vertelden Riëtte en Denise in een blog alles over deze functie bij Artica. Zij sloegen toen beide een andere weg in en maakten ruimte voor twee nieuwe projectmanagers. Charel en Hilde werken inmiddels alweer een jaar bij ons. En aangezien december de periode is van terugblikken, is het tijd voor een gesprek. Klopt het wat de dames vorig jaar vertelden over de functie? En hoe ervaren zij het zelf?

  • Door Henk Velthuis en Hans Snoeijink

    Met 28 ondernemers en een strak gepland schema vertrokken we twee weken geleden op ondernemersreis naar Japan. Deze inspirerende trip, georganiseerd door Rabobank Twente Oost, was tot in de puntjes verzorgd. Bijna op zijn Japans. We hoopten ‘rijker’ terug te komen… en dat is gelukt! 

  • Door Iris Weijenborg, community manager

    Tot de verbazing van veel collega’s keek ik vroeger nooit Friends (ja... echt). Hoe fijn is het dat ik via Netflix alsnog dit gat in mijn algemene ontwikkeling kan vullen. Ik zal er niet over uitwijden hoe ik mijn avonden tegenwoordig vul met deze serie. Wat ik wél wil doen is de link leggen tussen Friends en ons reclamevak. Want stiekem hebben die twee meer gemeen dan je zou denken.

  • Door Kylie Leussink, copywriter & content creator

    Missie, visie, kernwaarden, principes, strategieën… nog geen half jaar geleden waren het termen die ik kon dromen. Maar niet omdat ik ze zo leuk vond. Tijdens mijn opleiding ontwikkelde ik een grote afkeer tegen deze typische marketingpraat. Ik tikte er verslagen over, besprak het tijdens colleges...

  • Door Roger Lelifeld, creatief vormgever

    Creatief vormgever bij Artica, klinkt als een afgebakende functie hè? Toch is het in de praktijk niet in een hokje te vangen. Als vormgever neem ik elke keer een andere vorm aan. Afhankelijk van de klant, natuurlijk. Maar ook van het middel en de fase in het traject

  • Door Brahma T. Ramsodit, copywriter/concepter 

    Ja. De reclamewereld is spannend. Nee we rijden niet allemaal in dikke bakken rond. Ja, we trekken er weleens op uit. Nee dat zijn geen snoepreisjes. Ja, soms heb je heel snel een idee. Nee, dan neem ik niet de rest van de dag vrij… Je krijgt weleens wat gekke vragen als je in de reclame zit. Ik merk soms een soort geïdealiseerd beeld.