Artica zet zich in voor vrouwelijk talent in de regio

Diversiteit op de werkvloer doet ons goed. Maar daar hebben we elkaar voor nodig! Met de campagne Future of Twente zet Artica zich in voor meer vrouwelijk talent in het bedrijfsleven… en daarbuiten. Samen met onze partners willen we een springplank zijn voor vrouwelijk talent in de regio Twente door kansen te creëren op het gebied van opleiding, werk, sport en cultuur. Vandaag is Future of Twente officieel gelanceerd.

De Twentse regio is met een hoog opleidingsniveau een kweekvijver voor jong talent. Er bestaat echter een risico dat deze groep na de studie de regio verlaat. Zonde, want Twente is rijk aan mooie bedrijven en heeft een gezond leefklimaat. En ook op andere vlakken heeft de regio veel te bieden. Kijk bijvoorbeeld naar het vrouwenvoetbal en de politiek! We willen talent behouden én aantrekken… voor iedereen die in Twente woont, maar óók daarbuiten. Daar zetten we ons met de Artica Battle al jaren voor in. En nu ook met dit initiatief.

Tekst gaat door onder video

 

 

Hoe het allemaal begon

Midden 2020 zaten de FC Twente Vrouwen met de uitdaging dat ze geen hoofdsponsor hadden. Wij kwamen in gesprek met Hans Siers - toenmalig voorzitter van Stichting FC Twente Vrouwen. Hij vroeg zich af hoe wij dit zouden aanpakken. Wij stelden de vraag: moet je op zoek naar één sponsor of misschien wel een collectief? Na een sessie stelden we vast dat de situatie in het vrouwenvoetbal nog altijd mijlenver weg staat van mannenvoetbal. Qua salaris en voorwaarden, maar ook qua imago. Hetzelfde geldt voor het bedrijfsleven, waar gelijkheid in geslacht nog altijd niet vanzelfsprekend is. En waar we, zoals gezegd, ook te maken hebben met talent dat de regio verlaat. Verschillende uitdagingen, die we tezamen wilden aanpakken. Want dat het anders moet weten we allemaal, maar er écht verandering in brengen is een tweede. Belangrijk is om gelijke kansen te geven… want pas dán kunnen we allemaal scoren.

Future of Twente

Het balletje ging rollen en we zagen kansen voor een groter initiatief. Daarom sloegen we de handen niet alleen ineen met de FC Twente Vrouwen, maar ook met onze klant Demcon. Dit technologiebedrijf behartigt ook de belangen om talent in de regio te behouden en aan te trekken. Van daaruit ontstond het initiatief om een stichting achter de campagne Future of Twente op te richten. Een stichting bestaande uit tien ambitieuze vrouwen die wonen en werken in Twente, waaronder drie Articanen: Hilde, Kylie en Susanne. Vanaf het begin waren onze eigen vrouwen nauw betrokken bij de creatieve invulling van de campagne, waarin aantrekken, behouden en koesteren van vrouwelijk talent in de regio centraal moest staan. We formuleerden de opdracht en gingen aan de slag met de uitwerking. De visuele stijl, het merkverhaal en de (social) strategie komen van onze hand. Evenals de doorvertaling in online uitingen - zoals social posts en de website -, banners en give aways!

Officiële lancering

Vandaag, 16 april 2021, werd de campagne Future of Twente gelanceerd in De Grolsch Veste. Hier werd ook bekend gemaakt dat Future of Twente vanaf nu nieuwe hoofdsponsor is van de FC Twente Vrouwen. Vanaf morgen spelen ze in hun nieuwe tenue. En buiten het voetbal? Komend jaar zet Future of Twente samen met haar partners een programma op waarin de persoonlijke ontwikkeling, het vormgeven van het carrièrepad van vrouwen én bewustwording van werkgevers op dit onderwerp centraal staan. Artica blijft natuurlijk nauw betrokken bij de creatieve invulling van de campagne, onder andere met het social media beheer van Future of Twente.

Sta jij ook voor gelijke kansen op de werkvloer, ben je bereid om Future of Twente te supporten of wil je meer weten? Stuur dan een mailtje naar Hilde via hhd@artica.nl