Bite away® campagne 2020

Je hebt bite away® de laatste maanden misschien al voorbij zien komen. Via tv, social media of online bannering. Na een succesvolle introductie vorig jaar voeren we deze zomer weer volop campagne met deze insectenbeetpen. Waar we in 2019 als opdracht hadden het merk succesvol in Nederland te introduceren, staan we in 2020 voor een nieuwe uitdaging. Hoe geef je na zo’n succesvolle introductie vervolg aan de campagne?

Op basis van onze learnings uit 2019 gingen we al in de winter aan de slag met een campagneplan. Het concept van de campagne blijft hetzelfde: direct van je je jeuk af #scheelteenbult. Wel wilden we dit jaar extra fotografie, uitbreiding in kanalen en eerdere zichtbaarheid. En het belangrijkste: we bouwden een eigen webshop, zodat direct te meten is hoeveel conversie we bereiken met onze (online) campagne.

In mei gingen we al aan de slag met online ‘opwarmen’ via social media, om in juni echt te knallen. Een van de aanvullingen dit jaar is een influencer-campagne in samenwerking met FemmeFab, waarbij we Laviesanne, Wilvantien, Bas Baas en Vrouwvanjou passende content met bite away® lieten maken. En ook muzikaal gingen we aan de slag! Samen met Yes-R ontwikkelden we een zomerse track mét bijpassende commercial. #mosquitomosquito

Een andere aanvulling is Google Search. Waar we ons vorig jaar focusten op Google Display en retargeting, breiden we dat dit jaar uit met een campagne op basis van zoekwoorden om gerichte zoekers meteen te kunnen bedienen. Ook planden we enkele fotografiedagen om content meer aan te passen aan de situatie van dit jaar: vakantie in eigen tuin. Daarnaast knallen we natuurlijk volop via social media en tv-billboarding via de zenders van Talpa. Samengevat kun je deze zomer dus niet om bite away® heen!

Op dit moment zitten we middenin de campagne, maar we kunnen wel alvast verklappen dat het goed gaat met het bereik én de verkoop! #scheelteenbult