Crisis of geen crisis, we blijven altijd bouwen

Door Hilde Holland, projectmanager

Je kent hem inmiddels vast wel. Die vraag van familie en vrienden over hoe ze bij jou op het werk de coronatijd door weten te komen. Het antwoord op deze vraag is voor mijn kringen extra interessant, omdat ik me begeef in een sector die volledig op z’n gat ligt: (internationale) standbouw. Uitspraken zoals “Voor jou zal er nu vast weinig te doen zijn” en “Het is zeker even afwachten tot alles weer normaal is, of niet?” komen dagelijks voorbij. Gelukkig kan ik dan vol trots zeggen dat Artica meer is dan alleen een standbouwpartij. We zijn bovenal een fullservice reclamebureau wat met klanten meedenkt over hoe zij hun marketingcommunicatie het beste kunnen inrichten. En geloof me, we hebben niet stilgezeten het afgelopen jaar!

Artica is door haar eigen werkplaats een ietwat vreemde eend in de bijt wat betreft reclamebureaus. Dankzij onze werkplaats is geen enkel idee of ontwerp voor ons te gek. Dus of je nu droomt van een grootse beursstand, een flitsende showroom of een shop-in-shop: het zijn allemaal vormen van marketingcommunicatie. En laten we daar nu gespecialiseerd in zijn.

Een kleine greep uit de collectie van beursstand die wij hebben mogen ontwerpen en bouwen.

Even concreet

Zelf houd ik me normaal gesproken vooral bezig met projectmanagement voor de beursstands. En nu hoor ik je denken: “Maar er waren geen beurzen. Wat heb je dan wel gedaan?”. In deze tijd van corona krijg ik meer dan ooit tevoren de kans om me bij klussen te betrekken waar ik anders misschien niet was aangeschoven. Zo begeleidde ik recentelijk video’s voor een social media campagne van ForFarmers in Nederland én België, dacht ik mee over het employer branding vraagstuk van biergigant Asahi en was ik betrokken bij de conceptontwikkeling voor beursgenoteerde multinational Sekisui. Maar het mooiste van alles is dat ik mag meewerken aan een project voor mijn favoriete voetbalclub. Hoe mooi is dat!

Standbouw, maar dan anders

Bouwen doen we bij Artica dus iedere dag. Aan merken, en binnenkort hopelijk ook weer aan stands. Daarnaast werken we aan allerlei projecten die je misschien niet meteen van ons zou verwachten. Juist in de crisistijd bracht onze creativiteit ons nog verder. Ik neem je graag mee door een aantal van unieke klussen van afgelopen jaar. De coronatijd is bij uitstek dé tijd voor bedrijven om te investeren in het interieur, zodat alles er mooi uitziet wanneer er weer klanten over de vloer mogen komen.

Zo namen we ook de showroom van Rutjes op de schop zodat hij weer fris en bezoek-klaar is.

Het Memory Museum in Nijverdal investeerde hun ‘extra’ tijd in het renoveren en uitbreiden van hun tentoonstelling. Zo bouwden we voor het Rode Kruis deze speciale expositieruimte waarin de bezoeker de vele verhalen die schuilgaan achter het Rode Kruis kan beleven.

Ondanks dat thuisbezorgdiensten razend populair zijn geworden tijdens de lockdown, zagen we bij veel mensen ook de behoefte om thuis lekker te kokkerellen. Dat wordt natuurlijk een eitje in een gloednieuwe keuken!

De perfecte thuiswerkplek met alle gemakken van een kantoor.

En zo zijn er nog veel meer mooie projecten waaraan ik werk. Dus bij deze aan al mijn familie, vrienden, kennissen en zakelijke relaties: geen zorgen, ik vermaak me wel!

Benieuwd naar wat we voor jou kunnen betekenen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Wij kijken er naar uit om met je te sparren over de creatieve ideeën die al een tijdje in de hoek van je thuiswerkplek liggen.

 

 

© Foto Hilde Holland: Barbara Trienen Photography