BonsenReuling

 

OPDRACHT

Accountant BonsenReuling is al 60 jaar een expert in ondernemersadvies. En dat wil ze graag blijven! Het juiste personeel is daarvoor essentieel. Wij gingen aan de slag om de arbeidscommunicatie te verbeteren en te laten zien waar BonsenReuling als werkgever voor staat.

WERKWIJZE 

Vanuit de identiteit van BonsenReuling keken we naar de markt en haar positie daarin. We formuleerden als doelgroep bestaand personeel, studenten, starters en young professionals. Deze nieuwe generatie voelt zich niet aangesproken tot het toch wat stoffige imago van een traditionele accountant. Samen met BonsenReuling stelden we de 'accountant 2.0' op: de werknemer die vrijheid, flexibiliteit en een balans in privé en werk belangrijk vindt.

Waar denk je aan bij een accountantskantoor? Juist… cijfers! Dit gebruikten we als basis in de campagne. Zowel in de storytelling als in de visuele uitstraling. We vroegen huidige medewerkers naar persoonlijke verhalen die aansluiten op BonsenReuling. Daaraan koppelden we cijfers die niet alleen het persoonlijke verhaal vertellen, maar ook symbool staan voor BonsenReuling als werkgever. Op deze manier zetten we de accountant neer als een werkgever die gaat voor groei. We laten zien dat groei voor iedereen iets anders betekent én dat samenspel hierin essentieel is. Natuurlijk in een sterke, herkenbare stijl die aansluit op de 'accountant 2.0'.

Resultaat

Zichtbaarheid op de arbeidsmarkt: check! Met een wervingscampagne presenteerden we BonsenReuling aantrekkelijk richting potentiële nieuwe collega’s. Bijvoorbeeld in een nieuwe ‘Werken bij’-website, templates voor social media posts én banners voor beurzen. De komende maanden monitoren we de resultaten daarvan en breiden we de campagne verder uit. Jonge accountants in de regio kunnen in ieder geval niet meer om BonsenReuling heen!